Kara Yolu Taşımacılığı

Aluform

Pekintaş

Askaynak

Çanakkale Seramik

Kale Bodur

Bilim

İlaç A.Ş.

P G

Türkiye

BASF

The Chemical Company

AKSA

Jenaratör

HEBO

Yapı

johnson

Diversey

International

yatchpoint

Teksan

Jenaratör

Wilo

Uzel

Winhouse

Kara Yolu Taşımacılığı

Kara yolu yük taşımacılığı, ücret karşılığında emteanın bir yerden diğer bir yere taşınmasını kara yolu ile sağlayan ve taşımacı ile gönderici arasında bir sözleşme yapılmasını gerektiren bir taşıma şekli olarak tanımlanmaktadır. Bu tanıma göre kara yolu taşımacılığının dört temel boyutu vardır. Bunlar;

Karayolu taşımacılığı trenle veya kamyonla yapılabilir. Hava ve deniz sevkiyatlarında dâhi, kara taşımacılığının önemi büyüktür. Kargoların havalimanına veya limana ve daha sonra da varış noktasına varabilmesi için karayolu taşımacılığı zorunludur. Ülkelerin kıyı bölgeleri nedeniyle limanların yakınında bir üretim tesisi kurmak her zaman mümkün değildir. Kara taşımacılığı tipik olarak havaya göre daha uygun maliyetlidir. Ancak özellikle karayolu altyapısının verimli olamayacağı gelişmekte olan ülkelerde deniz taşımacılığından daha pahalı olabilmektedir.

Parsiyel yük taşıması; aynı varış noktasına doğru ancak birbirlerinden farklı firmaların yüklerinin aynı taşıma kabında veya taşıma aracında taşınarak maliyet avantajı yaratılmış taşımadır. Buradaki ana amaç güzergâhı aynı olup bir aracı veya taşıma kabını doldurmaya yetmeyecek kadar yükü olan firmaların bir araya getirilmesidir. Bu şekilde bir taşıma; deniz ve karayolu taşımalarında çok sık kullanılmakta olup özellikle karayolu taşımacılığında oldukça önemli katma değerler sağlamaktadır.

Parsiyel yük taşımasında bir başka önemli konu da yüklenen malların cinsine göre elleçleme yapılmasıdır. Özellikle üzerine ağırlık konamayacak yüklerin önceden tespit edilerek elleçlenmesi yüklerin zarar görmesinin engellenmesi açısından önemlidir. Ayrıca parsiyel olarak yüklenmiş olan yükün diğer firmaların yükü ile karışmaması için iyi ambalajlanarak düzgün etiketlenmiş olması oldukça büyük önem arz etmektedir..

Demir yolu taşımacılığı, ağır ve hacimli yükler için çok yüksek maliyetlere katlanılmadan yapılabilecek bir taşımacılık türüdür. Demir yolları üzerindeki merkezlerin sayısına bağlı olarak verilen hizmetin sınırlı olduğu söylenebilir. Bu taşımacılık türünde kullanılan araçların hız kapasiteleri, verilen taşıma hizmetinin hızı ile paralellik göstermektedir.

Çevre dostu olan bu taşımacılık türü, uzun mesafeli taşımalarda ciddi maliyet avantajı sağlamaktadır. Kitle taşımacılığına elverişli olması ile diğer taşıma türlerinden kaynaklanan yoğunlukları (örneğin karayollarındaki trafiğin yükünü) azaltıcı fayda yaratmaktadır.

Proje taşımacılığı, kavram olarak standart dışı ağır ve standart dışı ölçülerde olan yüklerin bir çıkış noktasından bir diğer varış noktasına kadar özel tedbirlerle ve özel araçlarla bir program çerçevesinde taşınmasıdır. Standart dışı ağırlıkta ve standart dışı ölçülerde olan yükler bir proje kapsamında olabilir. Yurtiçi veya yurtdışı bir projenin, başından sonuna kadar projenin ihtiyaç duyduğu araçlarını, aparatlarını içeren tüm kısımlarını bir defada veya kısım kısım taşıyarak projeyi teslim edene kadarki, tüm süreç içinde bulunmak ve gerekli her tür malzemeyi proje alanına eksiksiz taşıyarak proje bitene kadar gerekli taşıma koordinasyonunu yapmaktır.

Proje taşımacılığı yükün imalat yerinden, gemiden, başka bir taşıttan, fabrikadan veya depodan yüklenmesi ile başlamaktadır. Yükü çekecek kapasitede uygun bir karayolu çekicisinin seçimi seyahat boyunca sorunsuz taşımanın temelidir.